fb Jesteśmy na Google+ Jesteśmy na Twitter tel mail
thumb-INTEGRACJA SENSORYCZNA
GABINETY SPECJALISTYCZNE INTEGRACJA SENSORYCZNA

GABINET INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - MGR MAGDALENA KUFEL

 

Fizjoterapeuta,


Terapeuta Integracji Sensorycznej,


Oligofrenopedagog,


Terapeuta ręki



 

     Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie- Wydział Rehabilitacji Ruchowej- Fizjoterapia. Ukończone Studium Pedagogiczne dla Absolwentów Szkół Wyższych (przygotowanie pedagogiczne) oraz Oligofrenopedagogika z elementami psychologii rewalidacyjnej w Krakowie.

 

Instruktor Rekreacji Ruchowej ze specjalnością Fitness - Nowoczesne Formy Gimnastyki.

 

 

    W zakresie integracji sensorycznej prowadzę diagnozy, konsultacje oraz terapię dzieci, u których


występują trudności w zakresie odbioru oraz przetwarzania bodźców sensorycznych.



  •  Zaburzenia układu przedsionkowego (m.in. wzmożona ruchliwość, bieganie w kółko, intensywne podskakiwanie,przyjmowanie pozycji głową w dół, strach podczas wspinania się lub braku kontaktu z podłożem, unikanie zabaw związanych z bujaniem się, kręceniem, podskakiwaniem, słaba równowaga, choroba lokomocyjna, nadmierne huśtanie się, obracanie się, bujanie na krześle)
  • Zaburzenia układu dotykowego i propriocepcji (m.in. niechęć do bycia dotykanym lub nachalne przytulanie się,  pocieranie miejsca dotknięcia, unikanie czesania włosów, obcinania włosów czy paznokci, wkładanie do buzi przedmiotów nie będących jedzeniem, słaba reakcja na uderzenie się czy przewrócenie, unikanie zabaw zrówieśnikami lub bardzo gwałtowne zabawy, unikanie chodzenia na boso lub chodzenie na palcach, zbyt mocne lub zbyt słabe trzymanie przedmiotów, negatywna reakcja na mycie zębów, twarzy, głowy, preferowanie pewnych ubrań, nietolerancja metek, słaba lub nadmierna reakcja na ból, dotyk )
  • Zaburzenia w obrębie systemu słuchowego, wzrokowego i węchowego (m.in. trudności w rozróżnianiu kolorów i kształtów, trudności ze zrozumieniem poleceń, wygórowana reakcja lub brak reakcji na zapachy, ograniczone rozróżnienie smaków i zapachów, problemy ze skupieniem uwagi przy bodźcach dźwiękowych, wzrokowych, nadwrażliwość lub brak reakcji na dźwięki, preferowanie określonych pokarmów, nadwrażliwość na światło i

     jaskrawe kolory, zbyt głośne mówienie, wydawanie dziwnych dźwięków)

  

 

Diagnoza - 3 spotkania

 

  • Wywiad z rodzicem lub opiekunem, kwestionariusz sensomotoryczny, obserwacja spontanicznej aktywności

    dziecka

  • Ocena poprzez kliniczne obserwacje

  • Pisemna diagnoza (dieta sensoryczna, omówienie diagnozy)

 

Konsultacja – 1 spotkanie

 

  • Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensomotoryczny, obserwacja spontanicznej aktywności dziecka, pisemna

    opinia


 

 

 

×
×
×
×