psycholog
Wojciech Biernacki
psycholog
Działam na gruncie Psychologii Humanistycznej, gdzie najważniejszy jest ciepły i przyjazny kontakt z drugim człowiekiem, indywidualne podejście do każdego pacjenta, poszukiwanie dróg rozwoju człowieka - także w sytuacjach kryzysowych, odnajdywanie tego co nas łączy , a nie dzieli w relacjach z innymi ludźmi.
Ważnym elementem radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych jest przywracanie harmonii psychofizycznej, zadbanie o stan swojego zdrowia somatycznego, sprawnosci fizycznej, równowagi między pracą a relaksem.
Człowiek jest jednością ciała i psychiki – w szybko pędzącym życiu codziennym zdarza się nam o tym zapominać.
Serdecznie zapraszam!
Osobiste konsultacje telefoniczne przed wizytą: 501 451 527
Doświadczenie zawodowe:
8 lat pracy w Klinice Psychiatrii UJ, były psycholog Kadry Polski łuczników, występy w programach TV i radiowych.
Główne pola działania:
Uprzejmie proszę o odwoływanie wizyt najpóźniej w przeddzień umówionego terminu.
Rejestracja telefoniczna
Rejestracja on-line
psychoterapeuta
Jestem psychoterapeutą pracującym w podejściu integratywnym systemowym. Stwarza ono pacjentowi szczególne warunki do zmiany i poprawy
funkcjonowania przez to, iż pozwala łączyć metody i techniki wypracowane przez różne szkoły psychoterapii, wywodzące się z modalności
poznawczo – behawioralnej, psychodynamicznej, psychoanalitycznej, ericksonowskiej i humanistyczno-egzystencjalnej.
Studia magisterskie ukończyłam na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, podyplomowe na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie. Staż
kliniczny odbyłam w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Andrychowie. Od 17 lat pracuję z dorosłymi, młodzieżą i dziećmi w państwowych i
prywatnych placówkach edukacyjno – pomocowych. W 2011r. otrzymałam rekomendację, a w 2016r. Certyfikat Psychoterapeuty Polskiego
Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej w Krakowie.
Wiodącym nurtem, o który obecnie wzbogacam moją pracę w gabinecie jest psychoterapia poprzez ciało – jedna z
najskuteczniejszych metod w pracy z traumą. Polega ona na zastosowaniu w procesie terapeutycznym różnorodnych
specjalistycznych ćwiczeń (oddechowych, ruchowych...), których celem jest rozluźnienie i znaczące obniżenie poziomu stresu,
co wpływa wspierająco na zachodzące podczas terapii procesy emocjonalne, a w konsekwencji ułatwia zachowanie
wewnętrznej harmonii i spokoju.
Sesja 50 min.
Sesja 100 min. wyłącznie dla osób dorosłych
W trakcie sesji 100-minutowej możliwa jest bardziej pogłębiona praca nad zgłaszanym problemem, ze względu na możliwość intensywniejszego
przygotowania czuciowo-ruchowego do zmierzenia się z istniejącymi trudnościami, poprzez elementy ćwiczeń: Qi gong, Wima Hoffa, Aleksandra
Lowena, TRE (Tension & Trauma Releasing Exercises), biodynamicznego oddechu uwalniania traumy, czy terapii czaszkowo-krzyżowej.
Istnieje możliwość sesji online, które z mojego doświadczenia są równie skuteczne.
Terapeutyczna praca poprzez ciało, nie tylko pomaga w radzeniu sobie z problemami natury psychicznej, ale jest skutecznym
narzędziem wspierania rozwoju osobistego i zawodowego, jeśli chcą Państwo zmienić swój sposób funkcjonowania
osobistego, zawodowego czy społecznego na bardziej satysfakcjonujący.
Zakres wsparcia prowadzonej przeze mnie terapii obejmuje:
Trudne sytuacje życiowe
Traumatyczne doświadczenia
Problemy w relacjach z ludźmi
Nadmierne lęki
Depresyjny nastrój
Zaburzenia jedzenia
Uzależnienia
Dolegliwości somatyczne natury psychicznej
Problemy egzystencjalne
Kryzysy w związku
Problemy w rodzinie
Trudności wychowawcze
Nadmierne stresy
Wypalenie zawodowe
Wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego
Pracuję zgodnie z Kodeksem Etycznym European Association for Psychotherapy.
Zapraszam do kontaktu
TEL. 888-084-537
E-MAIL: magdabobik@gmail.com
psychoterapeuta w nurcie psychoterapii psychoanalitycznej
Terminy ustalane telefonicznie.
mgr Halina Toma - Certyfikowany Terapeuta Psychoanalityczny Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, pracuje z osobami dorosłymi i dorastającą młodzieżą
Psychoterapeuta, ukończyła Krakowską Szkołę Psychoterapii Psychoanalitycznej oraz Studium Treningu Psychologicznego w Bielsku Białej; od ponad 10 lat pracuje w prywatnym gabinecie z dorosłymi oraz młodzieżą.
Pracuje korzystając ze stałej superwizji a jej bliskie jej zagadnienia to depresje, traumy, zaburzenia lękowe, zaburzenia osobowości, fobie( w tym dysmorfobia), zaburzenia psychosomatyczne, zagadnienia płciowości i cielesności, seksualności i inne.
Psychoterapia psychoanalityczna umożliwia także pracę w głębokich obszarach osobowości.
Certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (Certyfikat PTTPB nr 1144), ukończyła czteroletnie studia podyplomowe w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej. Ukończyła studia psychologiczne ze specjalnością psychologia kliniczna. Członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczej i Behawioralnej. Czynnie pracujący psycholog w obszarze interwencji kryzysowej oraz oświacie.
Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym, korzystając również w zależności od indywidulanych potrzeb z technik stosowanych w innych szkołach psychoterapii.
Swoją praktykę terapeutyczną poddaję regularnej superwizji.
Informacje organizacyjne :
W ramach swojej praktyki prowadzę psychoterapię indywidualną osób dorosłych, konsultacje psychologiczne, konsultacje doraźne/wsparcie interwencyjne (50 min)
Pierwsze 3-4 spotkania służą zapoznaniu się z aktualną sytuacją pacjenta, rozpoznaniu przyczyn doświadczanych trudności, stworzeniu konceptualizacji oraz ustaleniu zasad dalszej współpracy.
Obszary pomocy:
zaburzenia depresyjne
zaburzenia lękowe
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
radzenie sobie ze stresem
problemy psychosomatyczne
trudności w kontaktach społecznych
trudności z funkcjonowaniem w życiu codziennym
trudności adaptacyjne do nowej sytuacji (małżeństwo, urodzenie dziecka itp.)
kryzys wartości
zaburzenia osobowościowe
żałoba, utrata
konflikty rodzinne
przemoc fizyczna i psychiczna
wsparcie w sytuacjach kryzysowych (rozwód, zdrada partnerska, doświadczenie traumatycznego zdarzenia itp.)
Wzmocnienie kompetencji wychowawczych
i inne
W swojej pracy opieram się na relacji terapeuta- pacjent, która ma przyczynić się do dokonania zmiany, poprawy jakości życia drugiego człowieka. Pomagam rozumieć przyczyny doświadczanych przez niego trudności. Podczas konsultacji pracuję z pacjentem nad zidentyfikowaniem i zmodyfikowaniem mechanizmów psychologicznych, odpowiadających za pojawianie się różnego typu trudności
o podłożu psychicznym. Indywidualnie dopasowana forma pomocy ma na celu poznać źródła życiowych trudności i dokonać konstruktywnych zmian w funkcjonowaniu: w sposobie myślenia, przeżywania emocji i zachowaniach. Koncentruję się na zasobach i mocnych stronach oraz przybliżam znaczenie przeżywanych uczuć i emocji.
Psychoterapia poznawczo-behawioralna:
Podstawą terapii poznawczo-behawioralnej jest założenie, że zmiana nastroju i zachowania może być uzyskana poprzez zmianę sposobu myślenia, dlatego w trakcie terapii przyglądamy się sposobom,
w jaki osoba postrzega siebie, świat i innych oraz sprawdzamy, jak to myślenie wpływa na jej życie. CBT w dużej części opiera się na wynikach badań naukowych a jej skuteczność wykazano w wielu badaniach klinicznych.
Jestem psychologiem o specjalności kliniczno-sądowej. Ukończyłam jednolite magisterskie studia psychologiczne oraz studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego dzięki czemu poszerzyłam swoją wiedzę z zakresu efektywnej pomocy adolescentom.
Specjalizuje się w pracy z osobamy dorosłymi i młodzieżą od 16 roku życia.
Aktualnie w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie psychodynamicznym organizowanym przez Krakowskie Centrum Psychodynamiczne uprawniające do uzyskania certyfikatu.
Jestem psychologiem praktykiem aktywnie pracuje w zawodzie.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam jako psycholog w Ministerstwie Sprawiedliwości, placówce oświatowej, Służbie Zdrowia.
Aktualnie pracuje w Wojewódzkim Szpitalu psychiatrycznym na Oddziale terapii uzależnień.
Prowadzę zarówno terapię indywidualną jak i grupową.
Ukończyłam liczne kursy i szkolenia o szerokiej tematyce, które pomagają mi w efektywnej pracy terapeutycznej. Systematycznie korzystam z różnych form rozwoju, które pomagają mi podnosić swoje kompetencje, dzięki czemu mogę udzielić konstruktywnej pomocy.
Pracuje zgodnie z kodeksem terapeutycznym w nurcie psychodynamicznym.
Swoją praktykę poddaje systematycznej superwizji.
Terapia psychodynamiczna ,,podąża '' za pacjentem oznacza to, że swoją aktywność w pracy terapeutycznej dostosowuje do aktualnych potrzeb i możliwości pacjenta. Podczas terapii zapewniam warunki dające poczucie bezpieczeństwa i komfortu.
Podczas sesji będę zachęcać do dzielenia się myślami, skojarzeniami, wyobrażeniami dzięki czemu będę mogła dotarczyc nowe rozumienie rzeczywistości i umożliwić przeżycie w relacji terapeutycznej, co pozwoli na wprowadzenie korzystnych zmian w funkcjonowaniu psychicznym i społecznym.
Informacje organizacyjne:
W swojej praktyce prowadzę terapię osób dorosłych i adolescentów, konsultacje psychologiczne, wsparcie, poradnictwo psychologiczne.
Czas trwania:
Terapia psychodynamiczna opiera się na regularnych spotkaniach zazwyczaj 1-2 razy w tygodniu.
Czas trwania sesji terapeutycznej 50 minut. Ilośc spotkań poświęconych na postawienie diagnozy jak i czas trwania procesu terapeutycznego jest zindywidualizowany ze względu na nasilenie problemów, motywację do leczenia, możliwośći intelektualno-emocjonalne.
Obszary pomocy :
W ostatnich latrach opublikowano wyniki wielu badań klinicznych wskazujących na skuteczność terapii psychodynamicznej w wielu zaburzeniach.
W celu ustalenia wizyty proszę o kontakt z rejestracją NeuroCentrum lub pod moim prywatnym numerem telefonu: 660 588 052. W razie nieobecności prosimy o odwołanie wizyty najpóżniej 3 godziny przed jej rozpoczęciem.
psycholog dziecięcy, psychoterapeuta
Jestem psychologiem dziecięcym, psychoterapeutą w trakcie 4-letniego całościowego szkolenia w nurcie poznawczo-behawioralnym, terapeutą wczesnej interwencji. Swoje wykształcenie zdobywałam na Uniwersytecie Jagiellońskim realizując ścieżkę z psychologii klinicznej, a następnie podnosiłam swoje kwalifikacje w specjalistycznych ośrodkach (Mensana,Tercognitiva) oraz podczas studiów podyplomowych na Uniwersytecie Pedagogicznym. Cały czas poszerzam swoją wiedzę i kompetencje zawodowe podczas licznych kursów, konferencji i warsztatów. W swojej pracy staram się patrzeć holistycznie na dziecko, integrując różne nurty i kierunki oddziaływań a także angażując w proces terapeutyczny środowiska dziecka w których ono przebywa.
Konsultacje i terapia:
Wspieram dzieci i rodziców w skutecznym radzeniu sobie z różnymi problemami takimi jak:
trudności emocjonalne,
zaburzenia lękowe,
obniżenie nastroju, depresja,
zaburzenia w zachowaniu,
ADHD, ADD,
problemy wieku rozwojowego (masturbacja dziecięca, moczenie, zaparcia nawykowe, zaburzenia odżywiania),
dolegliwości psychosomatyczne (np. bóle głowy, brzucha bez stwierdzonej przyczyny medycznej),
doświadczanie kryzysu (rozwód rodziców, śmierć bliskiej osoby),
radzenie sobie z traumą,
przedłużająca się adaptacją do przedszkola,
zaburzenia uwagowe,
wsparcie (dobrych) rodziców w modyfikacji oddziaływań wychowawczych,
Diagnoza:
Przeprowadzam:
- badanie psychologiczne małego dziecka do 6rż,
- badanie rozwoju poznawczego (inteligencji) również na potrzeby medyczne oraz zespołów orzekających
- całościowe badanie badanie psychologiczno-logopedyczno-pedagogiczne dzieci w wieku 0-4rż na potrzeby zespołów orzekających (wspólnie z drugim specjalistą)
Pierwsza wizyta:
Na pierwsza wizytę zapraszam rodziców samych bez dziecka, proszę o zabranie ze sobą posiadanej dokumentacji medycznej dziecka oraz wydanych wcześniej opinii specjalistycznych. Po rejestracji wizyty w Neurocentrum należy skontaktować się bezpośrednio ze mną pod numerem telefonu: 508-392-855.
psychoterapeuta
Jestem psychoterapeutą w trakcie całościowego szkolenia do certyfikatu w Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej MKN w Krakowie akredytowanym przez European Association for Psychotherapy oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej i Systemowej. Swoją pracę poddaje superwizji certyfikowanych superwizorów. Pracuję zgodnie z kodeksem etycznym.
Stale poszerzam swoją wiedzę i umiejętności uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach i konferencjach z zakresu psychoterapii.
Zakres pomocy:
depresyjny nastrój
zaburzenia lękowe
zaburzenia odżywiania
niskie poczucie własnej wartości
żałoba
trudne sytuacje życiowe
kryzys w związku
potrzeba wsparcia w chorobie
nadmierny stres
obsesje
problemy w relacjach z ludźmi
i inne.
Do gabinetu zapraszam osoby dorosłe, seniorów, pary, rodziny, młodzież, dzieci.
Pierwsze spotkanie dotyczące dzieci i młodzieży odbywa się tylko z rodzicami.
Psychoterapia osób nieletnich ma miejsce po wyrażeniu pisemnej zgody przez rodziców.
Sesja terapeutyczna trwa 50 minut.
Zazwyczaj pierwsze spotkanie (lub kilka spotkań) ma charakter konsultacji, która ma na celu rozpoznanie problemu i ustalenie zasad terapii.
W trakcie spotkań z Państwem jestem zobowiązana do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji pochodzących z terapii, a także samego faktu korzystania przez pacjenta z terapii wobec osób trzecich, np. rodziny, postronnych. Wyjątkiem jest sytuacja zagrożenia życia pacjenta lub osób trzecich. Współpracując z innymi specjalistami leczącymi pacjenta, np. psychiatrą udostępniam tylko niezbędne informacje, za wiedzą pacjenta.
Posiadam ponad 20-letnie doświadczenie w pracy pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą.
Prywatnie jestem mężatką, mamą dwóch synów. Lubię kontakt z naturą, a najbardziej wędrówki górskie.
Zapraszam.
Psycholog, psychoterapeuta
Jestem absolwentką jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i psychoterapeutką w trakcie certyfikacji (aktualnie kończę 4-letnie szkolenie w nurcie poznawczo-behawioralnym z dialogiem motywującym akredytowane przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej).
Zrealizowałam również studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi, a także liczne certyfikowane szkolenia m.in. z zakresu Racjonalnej Terapii Zachowania, Dialogu Motywującego, Terapii Trzeciej Fazy (np. Terapii Dialektyczno-Behawioralnej; DBT, Terapii Akceptacji i Zaangażowania; act; Terapii Schematów), diagnozy psychologicznej, terapii par czy psychodietetyki.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w całodobowych oddziałach psychiatrycznych (dla dorosłych jak i również dla dzieci i młodzieży), szpitalach ogólnych (m.in. pracując z pacjentami wymagającymi rehabilitacji kardiologicznej i onkologicznej), interwancji kryzysowej, domach pomocy, powietowym centrum pomocy rodzinie, a także w działach personalnych korporacji międzynarodowych z sektora bankowości inwestycyjnej za Szwajcarii i Stanów Zjednoczonych. Byłam również pracowniekiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego gdzie prowadziłam zajęcia dla studentów z psychologii różnic indywidualnych, a także badania eksperymentalne z zakresu psychologii poznawczej, sądowej, reklamy i zachowań konsumenckich.
Pracuje w podejściu integracyjnym, łącząc nurt poznawczo-behawioralny m.in. z nurtami Trzeciej Fali Dialogiem Motywującym gdyż bardzo zależy mi aby moja pomoc była możliwie najbardziej efektywna, zindywidualizowana i dopasowana do konkretnej osoby. Pracuję głównie z osobami dorosłymi, parami i młodzieżą 16+. Wszystkie spotkanie odbywają się w atmosferze bezwarunkowej akceptacji i poczucia bezpieczeństwa.
Oferuję pomoc osobom cierpiącym na zaburzenia nastroju (depresja i choroba afektywna dwubiegunowa), wszelkiego rodzaju zaburzenia lękowe (wcześniej określane jako nerwice), w tym m.in. zaburzenia obsesyjno-kompulsywne i fobie, zespół stresu pourazowego, zaburzenia odżywiania, zaburzenia osobowości, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia zachowania, ADHD, zaburzenia psychotyczne (np. schizofrenia), zaburzenia psychosomatyczne, bezsenność, uzależnienia behawioralne, czy zaburzenia popędów i impulsów. Pomagam także osobom przeżywających rozmaite kryzysy psychiczne, doświadczającym trudności emocjonalnych, przewlekłego stresu, mającym problemy w relacjach międzyludzkich, obniżone poczucie własnej wartości, problemy natury psychicznej towarzyszące chorobom somatycznym, a także chcącym dokonać diagnozy psychologicznej testami pochodzącymi tylko z legalnych źródeł.
Jestem Członiek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawej i Behawioralnej. Nieustannie poszerzam i uczestniczę w rozmaitych kursach, konferencjach i szkoleniach. Swoją pracę poddaję superwizji. Pracując kieruję się zasadami Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa oraz Kodeksu Etyki Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczej i Behawioralnej.
Jestem psychologiem w trakcie czteroletnich studiów podyplomowych w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej kwalifikujących do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Doświadczenie zawodowe w pracy psychologa zdobyłam pracując w Ośrodku Interwencji Kryzysowej, Warsztacie Terapii Zajęciowej, Punkcie Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem, a także szkole podstawowej. Aktualnie pracuję
w szkole ponadpodstawowej i Ośrodku Kuratorskim przy Sądzie Rejonowym.
Ukończyłam jednolite magisterskie studia psychologiczne ze specjalnością kliniczno-sądową na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego w Krakowie, Studium Interwencji Kryzysowej prowadzone przez Grupę Interwencji Kryzysowej Arcan, studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego.
Pomagam osobom doświadczającym zaburzeń lękowych, zaburzeń nastroju, przeżywającymi nadmierny stres i napięcie, mającymi problem w regulacji emocji, mierzącymi się z trudnościami w kontaktach społecznych. Ponadto udzielam wsparcia w sytuacji doznawania kryzysów: utraty (np. rozstanie), żałoby, trudnościach adaptacyjnych do nowej sytuacji (np. urodzenie dziecka), przemocy fizycznej
i psychicznej. Zapewniam pomoc w nabywaniu skutecznych strategii radzenia sobie ze stresem oraz wzmacnianiu poczucia sprawczości w rozwiązywaniu codziennych trudności.
W swojej pracy opieram się na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej. Metody pracy dobieram indywidualnie do potrzeb, zasobów i możliwości pacjenta. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Pracuję zgodnie z kodeksem Etyczno-Zawodowym Psychologa. Podstawą pracy w gabinecie jest dla mnie zbudowanie relacji terapeutycznej opartej na szacunku, zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa.
Pracuję z osobami dorosłymi oraz młodzieżą powyżej 16 roku życia.
Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Katowicach na kierunku psychologia ze specjalnością kliniczną oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku coaching i doradztwo filozoficzne. Aktualnie w trakcie całościowego szkolenia z psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr hab. Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej w Katowicach.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w Placówce Oświatowej, Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej oraz Ochronie Zdrowia. Obecnie pracuje w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Andrychowie na Oddziale Ogólnopsychiatrycznym.
Prowadzi konsultacje i wsparcie psychologiczne osób dorosłych oraz konsultacje psychoterapeutyczne dorosłych (zaburzenia adaptacyjne, lękowe, depresyjne, choroba afektywna dwubiegunowa, schizofrenia, zaburzenia osobowości, żałoba, wsparcie okołoporodowe).
Ukończyłem psychologię dzieci i młodzieży na Uniwersytecie SWPS, co
pozwoliło mi zdobyć solidne podstawy w diagnozowaniu oraz prowadzeniu
wsparcia terapeutycznego dzieci i młodzieży z trudnościami
emocjonalnymi oraz społecznymi. Posiadam ponad 12-letnie doświadczenie
zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą w wieku od 8 do 18 lat,
zdobyte zarówno w publicznych, jak i prywatnych placówkach
edukacyjnych. Pracowałem m.in. jako psycholog szkolny w szkołach
publicznych oraz w prywatnej szkole Montessori, gdzie prowadziłem
warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla uczniów, rodziców
oraz kadry pedagogicznej.
Jako psycholog diagnosta oferuję diagnozę psychologiczną, w tym
diagnozę ADHD zarówno u dzieci, jak i dorosłych, wykorzystując
nowoczesne narzędzia diagnostyczne, takie jak testy MOXO oraz Conners
3. Test MOXO to komputerowy test uwagi, który precyzyjnie ocenia
zdolność do koncentracji, kontrolowania impulsów oraz wytrwałości w
sytuacjach imitujących codzienne wyzwania szkolne i społeczne.
Natomiast Conners 3 obejmuje perspektywy rodziców, nauczycieli oraz
samego dziecka, pozwalając na szczegółową ocenę impulsywności,
aktywności, koncentracji oraz zachowań społecznych. Dzięki
wykorzystaniu tych metod mogę dokładnie zidentyfikować potrzeby
diagnostyczne oraz wspólnie z rodzicami lub dorosłymi klientami
opracować skuteczne strategie terapeutyczne, edukacyjne i wychowawcze.
Oferuję również doradztwo rodzicielskie, które obejmuje wsparcie w
radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi, komunikacją z dziećmi
oraz budowaniem zdrowych relacji rodzinnych.
Doświadczenie zdobywałem również za granicą jako nauczyciel w
Wielkiej Brytanii, wspierając dzieci nowo przybyłe w procesie
adaptacji kulturowej oraz nauce języka angielskiego. Realizowałem
również interwencje kryzysowe, ściśle współpracując z rodzicami
oraz wychowawcami w zakresie wspierania rozwoju emocjonalno-społecznego
uczniów.
Wszystkie usługi oferowane są również w języku angielskim.
Prywatnie, poza działalnością zawodową, trenuję młodzieżowe
drużyny piłkarskie, pasjonuję się fotografią oraz grą w szachy.
USŁUGI:
DORADZTWO RODZICIELSKIE:
Doradztwo rodzicielskie to usługa skierowana do rodziców dzieci i
młodzieży, którzy potrzebują wsparcia w codziennych sytuacjach
wychowawczych. Jako psycholog dziecięcy pomagam rodzicom lepiej
zrozumieć emocjonalne i rozwojowe potrzeby ich dzieci, wypracować
skuteczne metody komunikacji oraz konstruktywnego radzenia sobie z
konfliktami i trudnymi emocjami.
W ramach doradztwa rodzicielskiego oferuję wsparcie między innymi w:
* budowaniu więzi i zdrowej relacji rodzic-dziecko,
* radzeniu sobie z wybuchami złości, agresją lub trudnymi emocjami
dziecka,
* wyznaczaniu i egzekwowaniu granic w sposób konsekwentny i wspierający,
* efektywnej komunikacji, która pozwala na wzajemne zrozumienie,
* wspieraniu dziecka w rozwoju samodzielności i pewności siebie,
* radzeniu sobie z sytuacjami kryzysowymi, takimi jak rozwód, zmiana
szkoły czy trudności adaptacyjne.
Spotkania mają formę indywidualnych konsultacji, które mogą odbywać
się zarówno w gabinecie, jak i online. Dzięki doradztwu
rodzicielskiemu odzyskasz poczucie kontroli i pewności w swojej roli
rodzica, a relacja z dzieckiem stanie się bardziej harmonijna i
satysfakcjonująca dla obu stron.
DIAGNOZA ADHD:
JAK WYGLĄDA PROCES DIAGNOZY U DZIECI?
Wypełnienie wstępnego kwestionariusza -
https://docs.google.com/forms/d/145PxU1IdvCkwb32hOglbVnFROpV8M-t2rTR2vKwTkmM/edit
Na samym początku prosimy o wypełnienie krótkiego kwestionariusza
przesłanego online, który pozwala zebrać podstawowe informacje
dotyczące funkcjonowania dziecka oraz kierunkowych objawów ADHD.
Kwestionariusz stanowi pierwszy krok w zrozumieniu sytuacji i umożliwia
wstępną ocenę potrzeb dziecka. Informacje zebrane na tym etapie są
podstawą do dalszych rozmów i ustaleń. Dzięki temu etapowi jesteśmy
w stanie lepiej przygotować się do pierwszego spotkania.
PIERWSZE SPOTKANIE – Szczegółowy wywiad z rodzicem (online, około
50 minut)
Pierwsze spotkanie odbywa się online za pośrednictwem Zooma i polega
na dogłębnym wywiadzie z rodzicem. Podczas rozmowy omawiamy historię
rozwoju dziecka, jego dotychczasowe doświadczenia oraz obserwowane
trudności. Wywiad pozwala nam zebrać szczegółowe informacje, które
są kluczowe dla procesu diagnostycznego. Staramy się stworzyć
przyjazną atmosferę, aby rodzice czuli się komfortowo dzieląc się
ważnymi informacjami. W trakcie tego spotkania kładziemy duży nacisk
na zrozumienie indywidualnych potrzeb dziecka, co jest fundamentem dla
dalszych działań.
DRUGIE SPOTKANIE – Badanie dziecka w gabinecie (50 minut)
Drugie spotkanie odbywa się w gabinecie, gdzie dziecko poddaje się
szczegółowym badaniom. Przede wszystkim przeprowadzamy Test MOXO,
który ocenia funkcje wykonawcze, takie jak uwaga, impulsywność i
ruchliwość, przy użyciu interfejsu komputerowego. Dodatkowo, w
gabinecie odbywa się wypełnianie Skali Conners 3, która wspiera
ocenę różnych aspektów funkcjonowania dziecka. W niektórych
przypadkach, w zależności od potrzeb, może być wskazana druga wizyta
u psychologa – taka konsultacja nie jest dodatkowo płatna. Podczas
wizyty obserwujemy zachowanie dziecka w różnych sytuacjach, co pozwala
na kompleksową ocenę jego możliwości i trudności. Cały proces
badawczy w gabinecie ma na celu zebranie obiektywnych danych, które
uzupełniają informacje z wywiadu.
TRZECIE SPOTKANIE – Omówienie wyników (online, 50 minut)
Trzecie spotkanie odbywa się online i jest dedykowane omówieniu
uzyskanych wyników. Podczas spotkania dokładnie analizujemy wyniki
badań przeprowadzonych w gabinecie, a także dane zebrane podczas
wywiadów i kwestionariusza. Omawiamy szczegółowo profil
funkcjonowania dziecka, wskazując jego mocne strony oraz obszary,
które wymagają wsparcia. W trakcie rozmowy przedstawiamy różnego
rodzaju terapie, od terapii behawioralnej po wsparcie pedagogiczne,
które mogą być pomocne w dalszym rozwoju dziecka. Dodatkowo
odpowiadamy na wszelkie pytania rodziców, wyjaśniając wątpliwości i
pomagając zrozumieć wyniki diagnozy. Dzięki temu rodzice otrzymują
pełny obraz sytuacji oraz wiedzę niezbędną do podejmowania dalszych
decyzji związanych ze wsparciem dziecka.
TESTY DIAGNOSTYCZNE:
Test MOXO
Test ten ocenia zdolności dziecka w zakresie funkcji wykonawczych,
koncentrując się na uwadze, impulsywności i hiperaktywności. MOXO
jest narzędziem komputerowym, które poprzez prezentowanie różnych
bodźców pozwala na precyzyjną ocenę reakcji dziecka. Wyniki testu
dostarczają cennych informacji, niezbędnych w procesie diagnostycznym
ADHD.
Test Conners 3
Conners 3 to kompleksowa skala oceny zachowań, obejmująca różne
obszary funkcjonowania dziecka, takie jak uwaga, impulsywność,
problemy emocjonalne i społeczne. Skale Conners 3 są dostosowane do
różnych grup wiekowych i są wypełniane przez rodziców, nauczycieli,
a także przez starsze dzieci i młodzież. Wyniki są porównywane z
normami odpowiednimi dla wieku i płci, co pozwala na uzyskanie pełnego
obrazu zachowania dziecka.
JAK WYGLĄDA PROCES DIAGNOZY U DOROSŁYCH?
PIERWSZE SPOTKANIE – Wywiad diagnostyczny (na miejscu,)
Pierwsze spotkanie odbywa się osobiście w gabinecie, gdzie
przeprowadzany jest szczegółowy wywiad diagnostyczny. Podczas rozmowy
omawiamy historię rozwoju, dotychczasowe doświadczenia zawodowe i
osobiste oraz aktualne trudności związane z funkcjonowaniem w życiu
codziennym. W trakcie spotkania zbieramy informacje o przebytych
terapiach, stosowanych lekach oraz sytuacjach, które mogą wskazywać
na objawy ADHD. Dodatkowo, w miarę potrzeby, wykorzystywane są
również inne narzędzia diagnostyczne, takie jak MMPI, aby uzyskać
pełniejszy obraz kondycji psychicznej pacjenta.
DRUGIE SPOTKANIE – Badania psychometryczne (na miejscu)
Drugie spotkanie ma charakter testowy i odbywa się osobiście w
gabinecie. W tym etapie przeprowadzamy Test Matryc Ravena, który ocenia
zdolności poznawcze, takie jak logiczne myślenie i rozwiązywanie
problemów, a także Test MOXO, który mierzy uwagę, impulsywność i
ruchliwość. Oba testy dostarczają obiektywnych danych, które są
niezwykle pomocne w określeniu funkcjonowania poznawczego pacjenta. W
trakcie wizyty obserwujemy również zachowanie pacjenta i analizujemy
wyniki testów, co umożliwia kompleksową ocenę. Cały proces jest
dostosowany do indywidualnych potrzeb dorosłego, a wyniki pomagają
wyjaśnić, w jaki sposób objawy ADHD wpływają na codzienne
funkcjonowanie.
TRZECIE SPOTKANIE – Omówienie wyników i konsultacja (na miejscu)
Ostatnie spotkanie odbywa się osobiście w gabinecie, podczas którego
omawiamy wszystkie uzyskane wyniki z wywiadu i badań psychometrycznych.
Dokładnie analizujemy profil funkcjonowania pacjenta, identyfikując
zarówno mocne strony, jak i obszary wymagające wsparcia. Podczas
spotkania dyskutujemy o różnych opcjach terapeutycznych, które mogą
obejmować terapię behawioralną, wsparcie psychologiczne czy
interwencje farmakologiczne, w zależności od indywidualnych potrzeb.
Pacjent ma możliwość zadawania pytań oraz wyjaśnienia wszelkich
wątpliwości, co umożliwia podjęcie świadomych decyzji dotyczących
dalszego postępowania.
NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE:
TEST MATRYC RAVENA
Jest to test oceniający zdolności poznawcze, w szczególności
myślenie abstrakcyjne i logiczne wnioskowanie. Badanie polega na
rozwiązywaniu zadań wzorcowych, które nie wymagają znajomości
języka, co umożliwia obiektywną ocenę inteligencji. Test porównuje
wyniki pacjenta z normami, co pomaga w identyfikacji potencjalnych
deficytów poznawczych. Służy on jako jeden z elementów kompleksowej
diagnozy, szczególnie w kontekście ADHD u dorosłych.
TEST MOXO
Jest to komputerowy test neuropsychologiczny, który mierzy uwagę,
impulsywność i ruchliwość. Podczas badania pacjent wykonuje zadania,
a test rejestruje reakcje na różnorodne bodźce, zarówno te celowe,
jak i rozpraszające. Wyniki testu pomagają zidentyfikować specyficzne
trudności związane z koncentracją i kontrolą impulsów. Test MOXO
stanowi cenne narzędzie w diagnozie ADHD, dostarczając obiektywnych
danych o funkcjonowaniu poznawczym.
WYWIAD DIAGNOSTYCZNY
Jest to usystematyzowana rozmowa, która pozwala zebrać szczegółowe
informacje na temat historii życia, rozwoju, edukacji oraz obecnych
trudności pacjenta. Wywiad diagnostyczny stanowi fundament procesu
oceny, umożliwiając zrozumienie kontekstu objawów i ich wpływu na
codzienne funkcjonowanie. Dzięki niemu można zidentyfikować zarówno
symptomy ADHD, jak i ewentualne współistniejące zaburzenia. W trakcie
rozmowy wykorzystywane są ustrukturyzowane pytania, które pomagają w
precyzyjnej ocenie stanu psychicznego pacjenta.
MMPI (MINNESOTA MULTIPHASIC PERSONALITY INVENTORY)
Jest to szeroko stosowany test psychologiczny, który ocenia strukturę
osobowości i diagnozuje różnorodne zaburzenia psychiczne. MMPI
pozwala na identyfikację wzorców myślenia i zachowania, co jest
pomocne przy wykluczaniu innych schorzeń oraz potwierdzaniu cech
charakterystycznych dla ADHD. Test dostarcza szczegółowych informacji
na temat funkcjonowania emocjonalnego i interpersonalnego pacjenta.
Choć nie jest stosowany rutynowo, może być wykorzystany w miarę
potrzeb, aby uzyskać pełniejszy obraz kondycji psychicznej dorosłego.
CENNIK:
Diagnoza ADHD (MOXO+Conners 3+Obserwacja diagnostyczna): 1199ZŁ
(promocja 1099zl) po angielsku 1599ZŁ
Konsultacja psychologiczna: 200ZŁ ang - 300ZŁ